Najlepszy program dla firm
  • optima raport idc
  • płace i kadry
  • Rozwiązania dla biur

WEB API do Comarch ERP Optima

WebAPI to oprogramowanie sieciowe, które umożliwia wymianę informacji pomiędzy bazą danych Comarch ERP Optima a oprogramowaniem zewnętrznym. Dzięki niemu każdy może łatwo zintegrować własne rozwiązania z programem ERP jakim jest Comarch Optima bez pośrednictwa warstwy interfejsu rozszerzając w ten sposób możliwości działania. Oprogramowanie przeznaczone jest dla firm, które posiadają już własne wdrożone pogramy i chcieliby je zintegrować z Comarch ERP Optima. Oferuje automatyzację integracji i prostotę obsługi.

W ramach API udostępniamy szereg metod, które odpowiadają poszczególnym rodzajom dokumentów lub funkcjonalnościom programu Comarch ERP Optima. WebAPI przeznaczone jest dla wszystkich zainteresowanych budowaniem rozwiązań korzystających z danych i mechanizmów udostępnianych przez program Comarch ERP Optima.

Na życzenie dopasowujemy WebAPI do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. WebAPI do Comarch ERP Optima umożliwia dodawanie oraz modyfikację dokumentów w modułach handlowych, magazynowych, finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych.

WebAPI jest usługą sieciową, opierającą swoje działanie na protokole SOAP, wykorzystująca XML jako format tworzenia komunikatów oraz protokół RPC do ich przenoszenia pomiędzy aplikacją zewnętrzną a serwerem WebAPI. WebAPI jest napisane w języku php w oparciu o biblioteki NuSOAP oraz ADODB.

W ramach zakupu otrzymujecie Państwo webAPI skonfigurowane z programem Comarch ERP Optima, do którego samodzielnie podłączacie się z systemem zewnętrznym, poprzez przygotowaną platformę www.

Możliwości WEB API do Comarch ERP Optima

Web API do Comarch ERP Optima API wyposażone jest w szereg funkcji, dzięki którym możliwe jest pełniejsze wykorzystanie programu Comarch ERP Optima oraz automatyzacja wielu procesów biznesowych. Poniżej przedstawiamy ogólny opis funkcji Web API.

  • Dodawanie, modyfikowanie, pobieranie i wyszukiwanie kartotek kontrahentów i towarów - Web API pozwala na pobieranie kartotek z programu Comarch ERP Optima i dodawanie nowych kartotek;
  • Pobieranie i dodawanie wielu rodzajów dokumentów handlowych i magazynowych, dzięki czemu można w prosty sposób zwiększyć efektywność pracy firmy;
  • Tworzenie dokumentów powiązanych, na przykład WZ do faktury sprzedaży;
  • Integracja z modułem Handel w zakresie dokumentów handlowych i magazynowych;
  • Integracja z modułem Księga Handlowa w zakresie dokumentów księgowych oraz Płace i Kadry Comarch ERP Optima w zakresie spraw pracowniczych;
  • Integracja z modułem CRM w zakresie pobierania danych o klientach;
  • Pobieranie informacji o formach i datach płatności, oraz o rozliczeniach dokumentów.

Szczegółowy podział na pakiety Web API do Comarch ERP Optima zawiera tabela w dalszej części artykułu.

Możemy także rozbudować funkcjonalności webAPI zgodnie z Państwa oczekiwaniami i potrzebami. W tym celu potrzebujemy informacji, jakie dane miałyby być wymieniane za pomocą webAPI i w którą stronę.

Pakiety Web API do Comarch ERP Optima

    Web API Handel PRO do Comarch ERP Optima (dla firmy) Web API Handel PRO do Comarch ERP Optima (dla firm powiązanych) Web API Księgowość i Kadry do Comarch ERP Optima (dla firmy) Web API Księgowość i Kadry do Comarch ERP Optima (dla firm powiązanych)
Techniczne        
  Instalacja i konfiguracja V V V V
  Dostępna możliwość rozbudowy V V V V
  Wsparcie techniczne V V V V
Towary i magazyny        
  Pobieranie listy towarów V V    
  Pobieranie towarów będących na stanie V V    
  Pobieranie towaru po kodzie lub EAN. V V    
  Pobieranie wszystkich cenników lub wybranego V V    
  Pobieranie stanów magazynowych całkowitych V V    
  Pobieranie stanów magazynowych dla podanego magazynu V V    
  Wyszukiwanie towarów po polach: Id, Kod, Kod EAN V V    
  Dodawanie towarów V V    
  Dodawanie towarów z następującymi danymi: kod, nazwa, grupa, jednostka miary, stawka vat, typ, rodzaj, ean, opis, waga V V    
  Pobranie listy magazynów V V    
Kontrahenci  
   
  Pobieranie listy kontrahentów V V V V
  Pobranie danych kontrahenta po NIP-ie lub akronimie V V V V
  Dodanie kontrahenta V V V V
  Uaktualnianie danych kontrahenta V V V V
  Wyszukiwanie kontrahentów po polach: Id, Kod, Kod EAN V V V V
  Dodawanie kontrahenta z następującymi danymi: kod, nazwa pełna, NIP, grupa, dostawca, odbiorca, typ, konto księgowe, kod paskowy, kategoria, kod eu, kod waluty, cena domyślna, sposób płatności, termin płatności, uwagi, adres, rachunek bankowy z iban, telefony, adresy mailowe, atrybuty (zdefiniowane w Optimie), kody jpk V V V V
  Dodawanie wielu typów kontrahentów V V V V
Dokumenty handlowe i magazynowe

   
  Dodanie dokumentu zamówienia (dokument RO) V V    
  Dodanie dokumentu Faktury sprzedaży(FS) V V    
  Pobranie statusu zamówienia (dokument RO) V V    
  Pobranie dokumentów Faktury sprzedaży (dokument FS) V V    
  Pobranie form płatności V V    
  Rozliczanie dokumentów handlowych V V    
  Zmiana statusu dokumentu V V    
  Dodawanie form płatności V V    
  Dodawanie dokumentów handlowych FS (FA), FZ, RO V V    
  Dodawanie dokumentów handlowych ZD, FPF V V    
  Dodawanie dokumentów handlowych PA (paragon) V V    
  Dodawanie dokumentów magazynowych PW, RW, RO V V    
  Dodawanie dokumentów magazynowych WZ, PZ V V    
  Dodawanie korekt do dokumentów FS (FA). V V    
  Dodawanie pozycji na dokumencie z następującymi danymi: kod towaru, nazwa, jednostka miary, typ, ean, ilość, cena katalogowa, rabat, cena w złotych, cena w walucie, kurs, stawka vat, wartość brutto, data wydania, uwagi, atrybuty V V    
  Dodawanie następujących danych, jeśli występują na dokumentach: bufor, magazyn, kategoria, data wystawienia, data operacji, data dokumentu, data płaności, data ważności rezerwacji, kod dokumentu, seria, numer, kod podmiotu, dane podmiotu, kod odbiorcy, dane odbiorcy, kod płatnika, sposób płatności, sposób liczenia, numer obcy, numer magazynu, numer źródłowy, kod waluty, kurs, uwagi, adres, pozycje, vat, atrybuty, numer listu przewozowego, typ kuriera, kody jpk vat7 V V    
  Pobieranie form i dat płatności V V    
  Pobieranie informacji o rozliczeniu dokumentu V V    
Płace i kadry        
  Pobieranie i dodawanie informacji o nieobecnościach pracownika i urlopach z podziałem na rodzaj zdarzeń     V V
  Pobieranie informacji o limitach urlopowych pracownika.     V V
  Dodawanie uprawnień i szkoleń pracownika.     V V
  Dodawanie atrybutów V V V V
Księgowość    
 
  Dodawanie okresu obrachunkowego     V V
  Dodawanie następujących danych dokumentów księgowych (w tym korekt): rejestr VAT (sprzedaży, zakupu), kategoria, data wystawienia, data wpływu, data obowiązku podatkowego, data prawa odliczenia (dla dokumentów handlowych), sposób i data płatności, kurs, data kursu i kod waluty, dokument źródłowy, kontrahent, pozycje, dekretacja, dziennik, data księgowania, kody JPK
    V V
  Dodawanie dokumentów do rejestrów vat zakupów i sprzedaży     V V
  Kody JPK     V V
           
    Web API Handel PRO do Comarch ERP Optima (wersja dla firmy) Web API Handel PRO do Comarch ERP Optima (wersja dla biur rachunkowych i firm powiązanych) Web API Księgowość i Kadry do Comarch ERP Optima (wersja dla firmy) Web API Księgowość i Kadry do Comarch ERP Optima (wersja dla biur rachunkowych i firm powiązanych)
           
    5800 zł netto 8800 zł netto 5900 zł netto 8700 zł netto
           

Dowiedz się, jak zintegrować Twój system z Comarch ERP Optima

Zadzwoń do nas! Tel. 22 300 12 24

Skontaktuj się z naszym specjalistą!

Web API to prosty przepis na udaną integrację!

Poznaj inne ułatwienia pracy dla Comarch ERP Optima

Już ponad 60 tys. firm wybrało Comarch ERP Optima. Dołącz do nich już dziś!

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w polityce cookies.

Autoryzowany partner Comarch w zakresie sprzedaży, wdrożeń i szkoleń oprogramowania Optima ERP - Lagarta sp z o.o. ul.Michałowskiego 1, 02-438 Warszawa