Wprowadzanie faktur do systemu może okazać się żmudną i monotonną pracą, zwłaszcza gdy takich faktur miesięcznie mamy bardzo wiele.
A gdyby tak ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić czas, który poświęcasz na ręczne wprowadzanie danych?
Z pomocą przychodzi Comarch OCR, czyli funkcjonalność do optycznego rozpoznawania tekstu. Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie tylko skaner lub aparat fotograficzny i połączenie z Internetem.
Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie – dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który poświęcasz na ich ręczne wprowadzanie, a w przyszłości błyskawicznie wyszukasz potrzebne dokumenty.
Dowiedz się więcej na temat skanowania faktur w Comarch OCR.
Zadzwoń pod numer 22 300 12 24
Sprawdź cenę programu
Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym - PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, opisy, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
Dzięki korzystaniu z Comarch ORC zapewniamy:
- Wzrost efektywności pracy – Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 87% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już ponad 3,5 mln faktur;
- Redukcję kosztów – oszczędzaj czas i ograniczaj błędy przy ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu księgowego;
- Dostępność i wygodę – OCR jest dostępny bezpośrednio z poziomu systemu Comarch ERP lub innego oprogramowania dzięki API.
Usługa OCR rozczytuje: numer NIP, kwoty i stawki VAT, ceny netto, brutto, walutę (PLN, EUR, USD, GBP), pozycje z faktury m.in nazwę towaru lub usługi, jednostkę miary, ilość, cena netto, cena brutto, kwota netto. W tym z faktur wielostronicowych.
Funkcjonalność wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.
Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:
1. zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze
2. załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
3. sprawdzenie poprawności odczytanych danych
4. zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP
Obecnie każdy użytkownik, który ma najnowszą wersję Comarch ERP Optima, może uzyskać bezpłatny dostęp do pakietu DEMO 50 w ramach którego przez miesiąc może wprowadzić 50 stron. Samo DEMO włączysz w swojej Optimie w panelu Rejestru VAT.