Lagarta sp z o.o.
Najlepszy program dla firm
Już ponad 60 tys. firm wybrało Comarch ERP Optima. Dołącz do nich już dziś.

e-Pracownik w chmurze

Producent programu Comarch ERP Optima wprowadził możliwość korzystania z aplikacji Comarch ERP e-Pracownik w modelu usługowym.

Jest to nowy, niezwykle wygodny sposób pracy na programie. Wymaga jedynie aktualnej wersji systemu Comarch ERP Optima, w tym również modułu Comarch ERP e-Pracownik oraz dostępu do internetu.

Rozpoczęcie korzystania z aplikacji Comarch ERP e-Pracownik jest możliwe w kilku krokach. Należy:

  • zainstalować wersję Comarch ERP Optima o numerze nie niższym niż 2015.2.1 i skonfigurować ją do współpracy z Comarch ERP e-Pracownik;
  • zaakceptować regulamin świadczenia usługi i uruchomić funkcjonalność.

Konfiguracja usługi nie nastręcza żadnych trudności. Możemy wykonać ją samodzielnie.

Przechodzimy do menu Konfiguracja Firmy/ Ogólne/ e-Pracownik w modelu usługowym i na zakładce Ogólne zaznaczamy parametr e-Pracownik w modelu usługowym. Podajemy następujące dane:

  • Operatora, czyli osobę która będzie widniała, jako wprowadzający dane do bazy Comarch ERP Optima z Comarch ERP e-Pracownik. Jeśli operator posiada hasło, wpisujemy je.
  • Adres świadczenia usługi, wskazujemy adres pod którym dostępny będzie Comarch ERP e-Pracownik. Możemy wybrać domenę .epracownik.pl lub domenę firmową.
  • Adres e-mail, na który będą wysłane informacje o usłudze.
  • Klucz wirtualny do świadczenia usługi – w przypadku, gdy posiadamy kilka kluczy wirtualnych z modułami Comarch ERP e-Pracownik, wskazujemy klucz właściwy dla tej bazy danych. W przypadku zamawiania usługi przez Użytkownika posiadającego jedną instalację Comarch ERP e-Pracownik usługa zostanie uruchomiona na tym kluczu. Należy pamiętać, że nie będzie możliwa praca lokalna na kluczu przypisanym do usługi. Istnieje możliwość wypróbowania usługi przez użytkowników nie posiadających modułów Comarch ERP e-Pracownik. Mogą oni wybrać 30-dniową wersję demo usługi.

Następnym krokiem jest synchronizacja danych.

W tym celu, gdy pojawi się zakładka Harmonogram synchronizacji, należy zaznaczyć: Automatyczna synchronizacja danych kadrowo-płacowych z Comarch ERP e-Pracownik i Automatyczna synchronizacja danych binarnych z Comarch ERP e-Pracownik oraz określić godziny wykonywania obu synchronizacji (od – do) oraz ich częstotliwość (np. co: 15 min, 12 h). Mamy do wyboru dwa rodzaje synchronizacji danych: pełną i różnicową.

Przed wykonaniem pierwszej synchronizacji danych konfigurujemy Comarch ERP Optima Serwis Operacji Automatycznych. Uruchomienie tej usługi jest konieczne do automatycznej synchronizacji danych. Każda zmiana parametrów automatycznej synchronizacji danych kadrowych powoduje restart usługi Serwis Operacji Automatycznych w przypadku, gdy usługa jest uruchomiona na tym komputerze. Jeżeli usługa jest uruchomiona na innym komputerze, restart usługi należy przeprowadzić na tamtym stanowisku samodzielnie.

Po uruchomieniu Comarch ERP e-Pracownik w modelu usługowym automat rozpocznie synchronizację danych wg zdefiniowanego harmonogramu. Bezpośrednio po uruchomieniu usługi zostanie wykonana pierwsza pełna synchronizacja danych. Po wykonaniu pierwszej pełnej synchronizacji w harmonogramie zostanie automatycznie ustawiona synchronizacja różnicowa. Synchronizacja różnicowa przesyła tylko te dane, które uległy zmianie od ostatniej poprawnej synchronizacji. Kolejne pełne synchronizacje przesyłają wszystkie dane związane z pracownikami z Comarch ERP Optima do Comarch ERP e-Pracownik w chmurze.Należy pamiętać, że każda synchronizacja nadpisuje poprzednie dane przesłane do chmury z Comarch ERP Optima.

Powinniśmy również mieć na uwadze, że dane wpisane w Comarch ERP Optima mają priorytet przed tymi wpisanymi w aplikacji Comarch ERP e-Pracownik. Jest to szczególnie ważne znaczenie w sytuacji, gdy te same dane zostały zmodyfikowane w Comarch ERP Optima i w Comarch ERP e-Pracownik. W przypadku np. wpisania danych na ten sam dzień zarówno w bazie Comarch ERP Optima, jak i w aplikacji Comarch ERP e-Pracownik dane w chmurze są usuwane i nadpisywane danymi z Comarch ERP Optima.

Różnice między Comarch ERP e-Pracownik w wersji stacjonarnej i w chmurze:

  • dane wprowadzone do Comarch ERP Optima/ Comarch ERP e-Pracownik widoczne są po synchronizacji,
  • powiadomienia mailem wysyłane są po wykonaniu synchronizacji,
  • delegacje wpisane z poziomu Comarch ERP e-Pracownik w chmurze mają inny szablon numeracji (E-DEK/ROK/numer), niż te wpisane z poziomu Comarch ERP Optima,
  • brak jest możliwości wprowadzania zmian do struktury kadrowej w Comarch ERP e-Pracownik w chmurze (dane widoczne są do odczytu),
  • aby korzystać z Comarch ERP e-Pracownik w chmurze należy mieć aktywną Asystę.
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w polityce cookies.
Autoryzowany partner Comarch w zakresie sprzedaży, wdrożeń i szkoleń oprogramowania Optima ERP - Lagarta sp z o.o. ul.Rakowiecka 39/8 02-521 Warszawa